OLVASD EL EZT IS!

Kismama torna derékfájásra

Hátfájás elleni tippek kismamáknak: terhesség alatti hátfájás esetén mit tehetünk?

Terhestorna - Gyakorlatok kismamáknak Szerző: Pap Andrea, gyógytornász A várandósság második trimeszterétől kezdve egyéni változékonysággal ugyan, de sok kismamának akadnak mozgásszervi, főként csípő, derék és nyak-vállövi panaszai. Ezek általában gyorsan orvosolhatóak, ha időben megteszik a szükséges lépéseket pl.

Legtöbbször a megváltozott testszerkezet és az eltolódott izomegyensúly, továbbá a hormonális változások a várandósság alatt jelentkező mozgásszervi probléma gyökerei, melyeket leginkább egy jó tornával, vagy mozgással oldhatunk.

Nézzük például, mit tehetünk, ha a kismama fájdalmat, feszülést, húzást érez a lapocka körül, vagy a dereka környékén.

Feliratkozás hírlevélre

Az alábbi könnyű gyakorlatsorral oldhatóak a panaszok, és könnyebbé válhat a mozgás. Hogyan végezzem a gyakorlatokat? Ha nincs otthonában fizioball, nem baj, egy nagy párnának dőlve is elvégezheti a gyakorlatokat, az ülő mozdulatokat pedig egy támla nélküli széken.

Ha fekvéskor nem fér el hely szűkében a karja és lába, akkor a láb és karnyújtások helyett enyhe könyök- és térdhajlítással is mozoghat. A gyakorlatok ismétlésszáma körüli, amennyi jól esik, egyik gyakorlatot se erőltesse túl, ahogy és amennyit a helyzet kismama torna derékfájásra, annyit és úgy végzzen.

szakrális csípőízület fájdalom

Kismama torna derékfájásra mozgás közben a légzésére is, hiszen a mélyen beszívott levegő jól oldja az izmokat, csökkenti a feszültséget. Hirdetés Gyakorlatok talajon ülésben, labdának dőlve Vegyen mély levegőt, nagy kar kitárásokkal, kilégzéskor törzs mellé engedje le a karjait. Forduljon ki hátra váltott karokkal, mély levegővel, kifújáskor hozza vissza a karokat a törzs mellé.

Kiemelt ajánlatok

Húzza hátra a két könyököt, vegyen mély levegőt, kifújáskor húzza előre a fejét a hasát ne nyomja össze! Gyakorlatok oldalon fekve Helyezze tarkóra a felül lévő kezét, forduljon ki hátra lassan, mély levegővel, közben a lábak maradnak középen lenn. Kifújáskor hozza vissza előre a könyökét. A könyököt és térdet húzza össze a magasban, majd nyújtózzon nagyot karral és lábbal is.

A fej lehet a karon lenn, vagy alátámasztva magasabban is.

Gyakorlatok talajon ülésben, labdának dőlve

Nyújtott karral forduljon ki hátra lassan, mély levegővel, a felül lévő lábat pedig nyújtsa előre, majd lassan hozza vissza a kart és lábat középre. Gyakorlatok négykézláb helyzetben Domborítás-homorítás lassan. Ellenoldali karját és lábát nyújtsa ki vízszintesen a talajjal, majd tegye vissza és a másik oldali kart lábat nyújtsa el.

Hátraülés a sarkakra.

hogyan lehet enyhíteni a coxarthrosis fájdalmat

Összekulcsolt kezekkel nagy nyújtózás fölfelé, mély levegővel. Kifújáskor engedje le a karokat. A karokkal váltva forduljon ki hátra, mély belégzés, majd forduljon vissza előre, kilégzés.

  1. Kismama Jóga - Hátfájásra, Derékfájásra - Terhesség Alatt | Jóganyucik
  2. A várandósság egy nagyon különleges időszak az életünkben.
  3. Bordacsigolya artrózis kezelése

A karokkal fej felett átnyújtózás váltva, mély belégzés, majd középre hozva a kart, kilégzés. Mély belégzés, közben feszítse hátra a könyököket, és kilégzés előre húzással.

hogyan lehet csökkenteni az ízületi fájdalmakat és a hőmérsékletet

Újabb három nyújtózás, mély levegővel. A Kineziológiai Taping technika térd és comb ödémája esetén sokat segíthet a folyadék felszívódásának és ürülésének érdekében. Kellemes tornázást és örömteli napokat kívánok! Pap Andrea, gyógytornász.